ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Genline Gåsborn GID 490.12.91900  (läst 522 gånger)

2009-06-17, 15:30
läst 522 gånger

Utloggad Marianne Ling

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2009-08-14, 11:32
    • Visa profil
Under Anders Bromander och hans hustru Anna Britta Ferm står som 4 av deras barn Johan. han var min morfars far och jag har hört en intressant historia om hans försvinnande från sin brud och återkomst 10 år senare. Jag undrar om det längst ut till höger står något om detta. Det börjar med Varande? gift med Stina...
Sen kan jag inte läsa mer. skulle vara så viktigt för mig att förstå vad det står. Har hittat texten i husförhörslängd för Gåsborns Bergsmansgård nr 2
Med vänliga hälsningar
Marianne

2009-06-17, 17:11
Svar #1

Utloggad Kenneth Larsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1512
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 15:53
  • Kenneth Larsson
    • Visa profil
    • Ancestor
Varit gift med Stina Lisa Nyman, men Denna förbindelse
är genom Domst. skiljobref af den 16 Juni 1850 upplöst
med rättighet för hvardera Maken att annat ägtenskap
ingå. Ledig, god frejd. No 15.
 
MVH Kenneth Larsson, Mangskog

2009-06-18, 09:10
Svar #2

Utloggad Marianne Ling

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2009-08-14, 11:32
    • Visa profil
Tack så väldigt mycket för hjälpen, hur kunde du läsa detta?
Då stämmer den historia som jag hört.  
MVH
Marianne

2009-06-18, 09:25
Svar #3

Sten Magnusson

För de som ej har Genline, men däremot SVAR eller Arkiv Digital är det väl lite svårt att se vilken volym och tid ovanstående fråga avser. Genline Gåsborn GID 490.12.91900? vilken volym och tid gäller detta? Det är väl inte så lätt att se ens för Genlineanvändare? Om däremot även volymnr, tid och sida i aktuell volym anges torde det vara större chans att få svar på frågan.
 
Mvh/Sten Magnusson

2009-06-18, 13:19
Svar #4

Utloggad Kenneth Larsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1512
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 15:53
  • Kenneth Larsson
    • Visa profil
    • Ancestor
Tja, inte läste jag det på Genline - men jag använde mig av det för att hitta rätt volym. Sten har rätt - Genline är en (dålig) källa för kyrkobokföringen, direkt avfotograferade böcker är mer lättlästa! Så tipset att ange kyrkobokföringens arkivbeteckning kan inte nog upprepas.
 
MVH Kenneth Larsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna