ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Östervåla, C:2  (läst 514 gånger)

2011-02-22, 23:39
läst 514 gånger

Utloggad Elsy Stenberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 205
  • Senast inloggad: 2015-11-19, 13:50
    • Visa profil
Denne gosse heter Eric men vad heter hans far, Kan ej tyda Fr. Hansson? kanske. har försökt att titta runt omkring i boken men stöter ständigt på detta som jag tror är Fr????
Han finns i Uppsala län, Östervåla förs C:3 och är född 1740
 
Tacksam för lite hjälp
Elsy S

2011-02-23, 10:49
Svar #1

Lotta Nordin

Hej Elsy,
vilket datum är Eric född? På vilken sida i C:3 finns han?

2011-02-23, 12:23
Svar #2

Utloggad Elsy Stenberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 205
  • Senast inloggad: 2015-11-19, 13:50
    • Visa profil
Hej Lotta.
Ja nu har jag gjort bort mig igen. Fyyy då och ursäkta Österlövsta ska det vara , hm, hm
Så här är det:  Österlövsta C: 2  1727-68, sidonr finns inga, jag blir tvungen att nämna GIDnr (vill inte gärna?) men 2154.21.89200. Eric född 1740, tror att det står 3.e feb. Faderns namn har jag fått ihop till Bertilsson men hans förnamn tror jag är en förkortning av t ex Fr... ja vad då?
I SVAR finns indexering så där kan du lätt hitta honom under födda 1740 han står som nr 7 därunder och är lite bättre kvalite på sidorna.
Tyvärr finns här inga hfl att gå tillbaka till, annars brukar det vara en räddning.  
Mvh  
Elsy S
 
(Meddelandet ändrat av Kryddan 2011-02-23 12:31)

2011-02-23, 12:54
Svar #3

Lotta Nordin

Ja, det blev lite skillnad det. I Östervåla kunde jag inte hitta någon Erik alls född 1740.  
 
Fadern heter Er(ic) Bertilsson. Om du jämför hur prästen har skrivit E på andra ställen, så ser du att han använder sig av två varianter, det ena är samma som i Er. Bertilsson.
För att vara helt säker, och eftersom du har SVAR, så kan du jämföra med mantalslängden också, där är namnet Eric utskrivet.
 
Mvh//
Lotta
 
GID-nummer hjälper mig inte alls, eftersom jag inte abonnerar på Genline längre, men datum och årtal brukar underlätta.

2011-02-23, 13:37
Svar #4

Utloggad Elsy Stenberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 205
  • Senast inloggad: 2015-11-19, 13:50
    • Visa profil
Tack igen Lotta.
Det är så bra med Dig när Du svarar. Nästan alltid har du ett förslag att kolla på. Tack för den här gången.
Mvh Elsy S

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna