ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Länna församlingsbok 1900-1909  (läst 460 gånger)

2016-02-29, 03:42
läst 460 gånger

Jennie Andersson

• Gäst
Hej,

Jag behöver hjälp med att tolka en text i Länna församlingsbok 1900-1909 sidan 608, rad 7 och 8. Det handlar om Agnes Emilia Blomberg och hennes oäkta son Tore Axel Harry. Jag kan bara läsa delar av vad som står under anteckningar pag 335 och Axel Carlsson. Jag har kikat på sidan 335 i samma församlingsbok och där finns det en Axel Algot Carlsson där det står Se pag. 608 under anteckningar men den meningen är överstruken.  

Med vänlig hälsning
Jennie

2016-02-29, 09:49
Svar #1

Utloggad Mats Pettersson

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4724
  • Senast inloggad: 2025-03-26, 08:54
    • Visa profil
har å pag 335 sina betyg gifna Axel Carlsson Klart

2016-03-01, 02:09
Svar #2

Jennie Andersson

• Gäst
Tack så mycket för hjälpen!

Då återstår för mig att luska vidare och se vad det kan betyda =). Om det är så att Axel är pappa till Tore Axel Harry och Agnes Emilia & Axel hade tänkt gifta sig eller om han meddelar prästen att de trots barnet inte har planer på att gifta sig och hon är fri att gifta sig med någon annan. Eller om han inte alls är pappan. Axel och Agnes Emilia gifte sig inte med varandra utan på var sitt håll med andra personer och jag hittar inga vidare noteringar i husförhörslängder om man följer Agnes Emilia och hennes son. Förhoppningsvis så kan jag få mer information i födelseboken när jag får fatt i den =)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna