ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Månberg, Brita Olofsson- från Klövsjö  (läst 512 gånger)

2000-04-18, 02:35
läst 512 gånger

Marie C Ridderling

Jag söker uppgifter om Brita Olofsdotter-Månberg
f 1756-08-02 (gift i Delsbo?) inflyttad från Klövsjö i Jämtland förmodligen någon gång på 1770-talet.

2000-05-22, 18:30
Svar #1

Rolf Lusth

Hej Marie
 
Föräldrar till Brita är Olof (Olsson)Månberg f1717 eller 1722 och Ingrid Jonsdotter f1721. Ingrid tillhör en släkt som kalla Jöns Esbjörnssons släkt. Jag rekomenderar att du skaffar boken Bönder Torpare och Knektar i det gamla Klövsjö. Uppgifterna är hämtade ur denna bok och boken släkter i Rätan. Vad jag vet så är det hembygdsföreningen i Klövsjö som säljer den. Rätansböckerna säljs genom Rätans Hembygdsförening.
 
Släktforskarhälningar
Rolf Lusth

2000-06-12, 01:59
Svar #2

Marie C Ridderling

Tack Rolf!
 
Dessa uppgifter har jag. Tyvärr formulerade jag mig nog litet vagt. Det jag är ute efter är hennes vidare öden i Hälsingland.  
 
Släktforskarhälsningar
Marie C Ridderling

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna