ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Varifrån kom Anna Norsström? (födelseorten svårtydd)  (läst 387 gånger)

2006-05-05, 15:16
läst 387 gånger

Utloggad Mikael Ranelius

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 70
  • Senast inloggad: 2010-10-30, 14:15
    • Visa profil
Hej, jag har stora svårigheter med att hitta födelseorten till Anna Norsström f. 1773. Orten står i Hagby A1:2 husförhörslängd 1787-1816 sid. 281 (Klockaregården) samt i Tibble A1:5 106-1820 sid. 131 där hon bor i Ångelsta med maken Olof Ersson Hagstedt. Det ser ut som att det står Slage eller liknande; känner dock inte till någon socken med det namnet. Tyvärr tappar jag också spåret efter Anna då jag inte hittar henne i Tibble-Ångelsta vid senare husförhör.
Vore väldigt tacksam om någon ville hjälpa mig med detta
 
MvH
/Mikael

2006-05-05, 22:12
Svar #1

karinhelin

Hej Mikael,, jag vet inte om detta är långsökt MEN jag har i mina anor en familj Norström dessa kommer från Hållnäs i norduppland detta är ett båtsman namn Altså Norström (i hållnäs)och där finns sn by som heter Slada:: kan detta ha ett sammanträffande ,jag har en anna Norström född 1793 dotter till AnnaochJan Norström som senare tar namnet Sikberg då han blir ordinarie båtsman .Norström hette han som fördubblingsbåtsman hör av dej om du vill veta mer mvh karin

2006-05-05, 22:36
Svar #2

karinhelin

HEJ igen jag tror att mitt inlägg var för långsökt har tittat på vad det kan stå och det ser ut som Haga eller hage så jag tror inte att hon kommer från hållnäs.. ha det gott ialla fall karin

2006-05-06, 09:34
Svar #3

Utloggad Mikael Ranelius

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 70
  • Senast inloggad: 2010-10-30, 14:15
    • Visa profil
Tack ändå, trodde också att det stod Haga men vid en kontroll i Haga födelsebok hittar jag ingen Anna Norsström. Men det kanske finns fler församlingar som heter/hette Haga?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna