ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Uppsala domkyrko, inflyttningslängd GID 2275.182.27600  (läst 344 gånger)

2006-10-12, 22:00
läst 344 gånger

Utloggad Robert Siwertz

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 42
  • Senast inloggad: 2019-01-23, 17:30
    • Visa profil
Jag försöker ta reda på vilken församling Johan Egidius Siwertz flyttade ifrån när han begav sig från Stockholm till Uppsala. Jag har en kommentar till husförhörslängden GID 2275.173.66200, längst ut till höger står:
 vid 17/11 45 f.d. Sergeant vid Stockholms ??????
 
Det vore ju mycket intressant att veta vilket förband han var på, jag tycker att det står Lifswäring eller något liknande men ett sådant förband finns ju inte i Stockholm. Någon som känner igen detta eller som kan tyda vad som står?
 
Det finns även en del text i inflyttningslängden som kanske kan ge mig en ledtråd som jag har svårt att tyda, denna återfinns i GID 2275.182.27600. Här tycker jag att det står något om Ulr. Eleo. Församling Sthlm, kan det stämma? Hittar iallafall ingen i utflyttningslängden ifrån Ulrika Eleonora (Kungsholmen) men det kan ju bero på att han kom från ett förband.
 
F.d Segeant J.(ohan) E(gidius) Sivertz 1813 (2/1)Sthlm. Väl. 45 1/6 god - -
Saknar intyg om äktenskapsledighet. Genom ????? från ??? ??? Församl i Sthlm. ????? för äktenskapledighet. Attest till lysn 28/4 48 ??? Mamsell Emma Amalia Hedman vid 1/4 47.
 
Som vanligt så är en som inte är född i skrivstilseran tacksam för all hjälp :-)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna