ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Forsmark AI:4 1792-1803  (läst 340 gånger)

2005-04-28, 21:05
läst 340 gånger

Utloggad Anita Molander

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2018-07-02, 22:45
    • Visa profil
Jag  hittade min morfars farfar som flyttade från Hållnäs till Forsmark 1801 i rubricerade hfl. Men jag kan inte tyda texten. Namnet bör läsas Hindric Andersson men vad står det sedan?
Någon som är fena på att tyda bläckkludd?
Här kommer bilden:

Hälsningar
Anita

2005-04-28, 22:53
Svar #1

anders sjö

Sista kolumnen tolkar jag som Börst: 1802.
/Anders

2005-04-28, 23:00
Svar #2

Utloggad Anita Molander

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2018-07-02, 22:45
    • Visa profil
Tack Anders! Jag nästan misstänkte det men var inte säker. Då skall jag börja söka på Börstil i stället för Österlövsta där han hamnade som gift 1806. Han föddes i Hållnäs 1784 och jag har antagit att det är vad som står i den näst sista kolumnen. Men den andra? Bara kludd?
Till sist. Rätt skall vara rätt. Han är min mormors farfars far. Jag tappade bort en hel generation!
Hälsningar
Anita

2005-04-28, 23:21
Svar #3

anders sjö

Är det rubrikerna till denna sida som du har i ditt andra inlägg?
 
Näst sista kolumnen kan vara Hållnäs 1801 (stämmer isf med nämnda inflyttning).
 
Den första smala kolumnen efter namnet, som isf skulle vara födelseplats, läste jag först till Walö men jag är osäker. Det ser inte riktigt rätt ut och stämmer inte med din uppgift om födelseort.  
 
Lycka till!
/Anders

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna