ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Blidö födelsebok  (läst 287 gånger)

2005-07-03, 08:25
läst 287 gånger

Hasse Wester

Hej
Mitt årsabbonemang har just gått ut och just efter fick jag ett problem. I Blidö födelsebok finns år 1842 två stycken Jan eller Johan Erik Jansson födda.
Den ena är född 1842-05-08 och den andra 1842-07-26...vill någon vara vänlig att kolla upp vila föräldrarn var till de bägge Jan Erik?
Tack på förhand
mvh Hasse Wester

2005-07-03, 12:25
Svar #1

Kicki Wahlström

Johan Erik född 1842-05-08: Föräldrar är Jan Erik Ersson och Maja Greta Jansdotter.  
By namnet mycket blekt och eftersom jag inte kan byarna i blidö kan jag tyvärr inte tyda det riktigt men slutar på ...åkra
 
Jan Erik född 1842-07-26: Föräldrar är  Inhyses Jan Erik Carlsson och Carin Jansdotter i Alsvik eller Olsvik
 
Det finns även en Johan Erik född 1842-03-31 men där är sidan så blekt så jag ser inte riktigt vad föräldrarna heter men Anders Petter verkar fadern heta i förnamn och modern Anna sjögren i  
MVH Kicki Wahlström

2005-07-03, 14:04
Svar #2

Hasse Wester

Tack snälla för hjälpen.
Vänlig hälsning Hasse Wester

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna