ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Östra Vingåker, vigsel och födsel  (läst 317 gånger)

2013-03-26, 16:25
läst 317 gånger

Utloggad Martin Nordling

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 403
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 19:06
    • Visa profil
1734-10-18 så gifter sig Jacob Augustinsson och hust. Catharina Brommia (Brommin?) i St. Tohltorp, jag kan emellertid inte utläsa vad morgongåvan var; 10 eller 40 lod silver? Eller kanske något annat?
 
1738-04-23 föds deras son Johan Jan och döps den 30 (även om hustrun då kallas Karin Jacobsdotter). Jag kan inte riktigt läsa alla vittnenas namn och titlar samt bostadsort (Johan Brommia [Brommin?] och Nils är problemet).
 
Vidare är denne sons giftermål 1762 något märkligt, datumet är den 17; det står dito på månad och några rader upp vad som mest liknar 8bric, vilket jag antar är octobris.
Vidare är jag osäker på brudens (Brita Olofsdr) bostadsort är. Sedan så ser det ut som om morgongåvan är 1000 koppar.  
 
Kan någon bringa reda i allt detta?
 
mvh
Martin
 
(Meddelandet ändrat av Martin_Nordling 2013-03-26 16:28)
 
(Meddelandet ändrat av Martin_Nordling 2013-03-27 05:49)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna