ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Björkvik socken (Södermanland), Födelsebok 1853, GID 72.56.95300  (läst 547 gånger)

2006-05-23, 19:20
läst 547 gånger

Christina Samuelsson

Hej
 
Jag är alldeles jätteny på det här med släktforskning men har börjat och verkligen fått blodad tand. Tyvärr är det lite si och så med vanan och de praktiska kunskaperna och därför hoppas jag på lite hjälp.
 
Min farmors morfar (Carl Gustaf) föddes i Björkvik socken den 1/1 1853. Vad jag kan förstår hette modern Eva Brita Carlsdotter, var 32 år gammal och inhyst piga. Dock så bara snurrar det i skallen när jag läser den högra delen av det hela. Kan någon hjälpa mig, månntro? Tack på förhand.
 

 
 
/ Christina

2006-05-23, 19:22
Svar #1

Christina Samuelsson

Oj, vad stor bilden blev. Ursäkta för det, men jag skyller på min ovana.

2006-05-23, 19:38
Svar #2

Utloggad Ingvar Kristiansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 805
  • Senast inloggad: 2013-06-30, 19:37
    • Visa profil
Christina
Modern var mycket riktigt InhysesPigan Eva Brita Carlsdotter 32 år gammal, boende i Tjärsta Östergård. Hennes oägta (oäkta) son Carl Gustaf var född 1/1 och döpt 2/1 1853.
Sedan följer till höger:
Sonen C.E.Ersson vid Kronan och hans Hustru E.Chr.Andersdotter samt Sonen A.P.Carlsson Rökärrstugan och Pig. Gr.L.Carlsdotter vid Danbyholm
// Ingvar

2006-05-23, 20:00
Svar #3

Christina Samuelsson

Tack så jättemycket Ingvar, för din snabba hjälp  
 
Men vilka skulle då dessa personer varit? Dopvittnen (antar jag) men Sonen C.E.Ersson och Sonen A.P Carlsson? Vilkas söner då? Knappast hennes (Eva Britas) då hon bara var 32 år.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna