ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Barn/barnbarn till Karl Löfquist, född 1915, på Alnö  (läst 584 gånger)

2004-06-18, 00:23
läst 584 gånger

Christina Andersson

Hej! Jag söker släktingar till min biologiska farfar Karl Löfquist som flyttade från Alnö till Strömsbruk (enl.Alnö församling)på 1950-talet. Han lär ha träffat någon kvinna där och fått fler barn än min far och hans systrar. Kalle dog för några år sedan(minns inte nu) har inte haft kontakt med honom men om det finns barn eller barnbarn som ser detta skulle det vara kul! Christina Andersson, Matfors

2007-03-16, 17:14
Svar #1

Jørgen Løvkvist

Löfquist-Pehr gift med Christina Jönsdotter i Ystad.Hvornår er Pehr Löfquist født og er Löfquist
fødenavnet? hvem var forældrene.
Hvem var forældre til Christina Jönsdotter.
Hvor kan jeg søge om disse oplysninger?
Med venlig Hilsen
Jørgen Løvkvist
Postbox 118 2680 Solrød Strand
Danmark

2007-03-16, 19:00
Svar #2

Utloggad Hanne Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3654
  • Senast inloggad: 2015-09-30, 19:41
    • Visa profil
Hej Per, jeg tror du er under det forkerte amt hvis ikke Pehr Löfqvist er födt i Hälsingland. For at kunne få hjaelp tror jeg det vil vaere en god id? at skrive hvornor de er födte, hvis du ved det.  
 
Du kan tegne et månedsabonnemang på Genline - www.genline.se - kirkeböger på nettet.
 
 
venlig hilsen Hanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna