ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maria, födda 1722  (läst 616 gånger)

2007-05-27, 07:43
läst 616 gånger

Lennart Karlsson

Hej alla
 
Jag skulle vilja ha lite läshjälp angående denna födeslenotis för Sara Westersköld från Maria församling Stockholm.
 
Vänligen
Lennart Karlsson    ie.lennart@teia.com

2007-06-04, 20:21
Svar #1

Utloggad Stig-Ove Wisberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 867
  • Senast inloggad: 2016-04-06, 07:45
    • Visa profil
    • wisberg.se
Ett försök.
den 3 Dito döptes Hr Notariens Andreas Wästerhems och hustru Sara Pettres barn /Sara/ fadder CammarRådhet Hr Lars --stierna, Assessoren Hr Policarpus Cronhielm, Bookhållaren Hr Jonas Sperrings, Hustru Christina Stendorph, Handelsmannen Simon Meindtz Hustru Margaretha Devallves, Rådhman Hr Carll Feiftz Hustru, Hr Pär (Hvendel?) Christnadhe thet samma för Barnetz svagheet skull.
Säkert några stavfel.

2007-06-05, 13:34
Svar #2

Lennart Karlsson

Hej Stig-Ove
Dit sk. försök verkar stämma med Andreas och Saras släktingar. Så jag tror att du har gjort en riktig läsning.
Jag tackar dig så mycket för hjälpen. För nu klarnar en del i min forskning en hel del. Det där med stavningen är inte så lätt för prästerna skrev lite som dom tyckte på den tiden.
 
Återigen
Tack för hjälpen
Vänligen
Lennart Karlsson.

2007-06-06, 10:53
Svar #3

Utloggad Heikki Särkkä

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2200
  • Senast inloggad: 2019-09-02, 15:00
    • Visa profil
En liten precisering:
Hr Pär Arundel.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna