ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hovförsamlingen Lysnings...1777  (läst 422 gånger)

2013-05-14, 18:49
läst 422 gånger

Utloggad Odd Valleryd

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 173
  • Senast inloggad: 2024-04-13, 16:25
    • Visa profil
Hej, kan någon duktig hjälpa mig att lite noga tyda denna skrift. Den går väl ut på att Anna Maria Möller är fri till äktenskap, men mer då... I denna text kan gömma sig svar på vissa mystiska men spännande...

Bugar ödmjukt
Odd

2013-05-14, 19:21
Svar #1

Utloggad Mats Pettersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4723
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 11:22
    • Visa profil
Först mest formella vändningar, sedan står att sedan hon genom Borgrätten ... afwittradt sin med bemälte dess afledne man sammanaflade dotter och andra arfwingar...och att hon är ... därest andra laga skäl ej i wägen äro, hinderlös at i annat gifte träda ...
Hälsar Mats  
Mannen kallas mästerswennen vid hans majts förra furstliga hovstat

2013-05-15, 21:08
Svar #2

Utloggad Odd Valleryd

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 173
  • Senast inloggad: 2024-04-13, 16:25
    • Visa profil
Tack Mats, det är ju faktiskt vad det borde stå. Lite besviket, kan jag dock meddela att jag själv tycker att en hel del ny information om min ana framskymtar, såsom t ex nyss hemkommen från sin tjänst som galärkapten i Polynesien men det står det tydligen inte. Sanningen är hänsynslös, men det kan ju inte du rå för Mats.
Tack
MVH/Odd

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna