ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bouppteckning  (läst 544 gånger)

2010-03-09, 09:01
läst 544 gånger

Erik Winroth

Vad står efter sonen Hermsn ------- är omyndig. Srdan följer en text som tycks handla om en sadelmakare Lorentz  Öberg  vad står det egentligen.??
Tackar på förhand Erik Winroth.
 
,

2010-03-09, 09:57
Svar #1

Erik Winroth

Här kommer bilden
 
 
,

2010-03-09, 10:11
Svar #2

Erik Winroth

jag beklagar men det kommer ingen bild. Förmodligen duger inte den fil jag åstadkommer via scaner till word fil .
Hur gör jag för att få dit en bild ?

2010-03-09, 16:28
Svar #3

Erik Winroth

Ett nytt försök. Vad står det efter sonen Herman---är omyndig. Vad står i nästa stycke ? om bla Sadelmakaren LorentZ Öberg. ?
 
,

2010-03-10, 09:56
Svar #4

Erik Winroth

Nu tror jag att det skall fungera med tekniken så jag gör ett nytt försök att sända en bild med texten som jag inte riktigt kan tyda.
Vad står egentligen efter namnet Herman------är omyndig. och vad står i nästa stycke och som berör Sadelmakaren Lorentz Öberg,? är det vilka som upprättat bouppteckningen ???
 
,

2010-03-10, 10:19
Svar #5

Erik Winroth


2010-03-10, 10:32
Svar #6

Utloggad Stefan Jernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2135
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 13:06
    • Visa profil
det står att Herman är elva år Ellofwa År omyndig och att dottern företräds av sin man sadelmakaren mäster Lorentz Öberg å dottren wägnar, des man Sadelmakaren Mäster Lorentz Öberg
 
Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg, Gustafs

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna