ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Pelarne CI:1 sid 340 födelsenotis  (läst 481 gånger)

2009-03-09, 22:11
läst 481 gånger

Utloggad Åke Wahlqvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1213
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 10:28
    • Visa profil
    • akewah.se
Läshjälp?  
17540712 (?)  Om natten föddes Jöns Jönssons och Hustru Ingeborg Andersdotters Barn(?) i Grumstorpet(?) …..här följer en harang som jag inte alls förstår vad det står o vad den har där att göra -  Annika
Är det möjligt att få hjälp oxå¨med faddrarna så är jag självklart jättetacksam!
Tack på förhand!
 


 
 
Åke

2009-03-10, 11:56
Svar #1

Utloggad Bo Persson

  • Bo Peter Persson
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6965
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 15:06
    • Visa profil
den 18 ejusdem om natten föddes Jöns Jönssons och Hustru Jngeborg Andersdotters barn
i Horntorpet och Christnades i Rostorp den 19 ejusdem för deß swaghet des namn Annika
witnen
Alexander i Hestert, Nils Olufsson i Sarfwekulla, Pär Jonsson i Horntorpet, dräng[en]
Erik Larsson i Rostorp.
Fru Caisa Beata Kiellman, Hustru Sara i Elgsfall, Pigor Maria och Sara Jonas(?)dotter i Rostorp
och Maria Andersdotter i Horntorpet.

2009-03-10, 13:17
Svar #2

Utloggad Åke Wahlqvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1213
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 10:28
    • Visa profil
    • akewah.se
Tack Bo! Helt fantastiskt att man kan få en sådan hjälp! Nu håller jag på och går igenom fler födelsenotiser för samma familj och lär mig! ejusdem förstod jag inte men det gick ju att googla.
Tusen tack att du delar med dig!
 
Åke

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna