ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mer tydningshjälp i Fryele  (läst 472 gånger)

2016-01-24, 19:14
läst 472 gånger

Utloggad Åsa Gunnarsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 54
  • Senast inloggad: 2019-02-03, 13:24
    • Visa profil
Hej! Nu har jag stött på patrull igen. Dels skulle jag behöva hjälp att läsa vad som står i den här födelsenotisen: och sedan en notering efter hennes familj på ett senare uppslag i husförhörsboken Fryele AI:2 1751-1769 Bild 119 / sid 223:
 
Tackar på förhand!

2016-01-24, 19:52
Svar #1

Utloggad Åsa Gunnarsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 54
  • Senast inloggad: 2019-02-03, 13:24
    • Visa profil
När jag ändå är igång så kan jag ju passa på att fråga er skarpögda om Pers hustru Karin Jacobsdotters far. Jag har fått fram att han hette Jacob Jonsson och bodde i Earyd i Fryele. Det står att han var född 1694 och det är ju inte omöjligt att föddes i samma socken. Födelsebok för den tiden finns, men tyvärr kan mitt otränade öga inte tyda mer än sporadiska saker som står där. Det är inte mycket mer än två sidor text (Fryele C:1 (1688-1739) Bild 69 / sid 131 och följande uppslag), så om någon skulle orka hjälpa mig att ögna igenom och se om det finns något om honom där och i så fall vad, så vore jag oändligt tacksam. Det är väl antagligen så långt jag kommer tillbaka på den släktgrenen.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna