ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Västra Torsås, AI:9b, 1862-1867, 849.25.4900  (läst 293 gånger)

2004-10-24, 21:24
läst 293 gånger

Utloggad Anneli Karlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 60
  • Senast inloggad: 2013-10-06, 12:31
    • Visa profil
Hejsan!
 
På den här sidan finns det en lös lapp som jag skulle behöva ha läshjälp på. Det är stycket som handlar om Ingrid Greta Petersdotter jag vill ha översatt. Som jag har förstått det så har hon flyttat en månad tidigare, men kan inte utläsa mer, tacksam för hjälp!
 
Tack på förhand!
MVH
Anneli

2004-10-25, 00:42
Svar #1

Utloggad Carl-Göran Backgård

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 20:04
    • Visa profil
Så här läser jag det:
Ingrid Greta Petersdotter, som för 1 månad sedan afflyttade till Ryssby, begär jag utflyttningsattest för, ehuru hon af Pastor derstädes blifvit vägrad laga försvar. Inflyttad från Ryssby: Pigan Brita Stina Svensdotter, för hvilken flyttningsbevis följer, som är i det afseendet oriktigt att barnet är qvar inom Ryssby församling.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna