ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Södra Unnaryd födelsebok C:2 GID GID 1140.24.56700  (läst 650 gånger)

2004-10-10, 12:35
läst 650 gånger

Utloggad Neta Hedberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 437
  • Senast inloggad: 2024-02-27, 09:02
    • Visa profil
Hej Igen!
Kan jag få hjälp med att tyda en del saker i födelsenotisen för soldaten Janovskis tvillinsöner:
 


 
 
Detta har jag lyckats klura ut:
 
d 22 Martii föddes och för ? ? Christnades 2ne tvillingar Soldaten Mattias Johan Nosci och Kirstin Andersdotters 2ne söner på Hultatorp ?
 
Christopher och Anders
 
faddrar
 
Per Hansson i Valsnäs(?) H. Britta Persdotter Hult  Elias Hansson i Nässiö H. Martha Broddesdotter(?) ? Soldaten för Yangalsnäs(?) H. Britta Jönsdotter ? Soldaten för N. Unnaryd Hans Brask  H. ? Jönsdotter ? Soldaten för Gitterhult Jacob Lustig  H. Anna Jönsdotter på ? Per Andersson på Valsnäs(?) torp  H. Maria Zacrisdotter i N. Säfsåhs
 
Tack på förhand
 
Neta Hedberg

2004-10-10, 13:33
Svar #1

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
för swaghet skull
 
kallades
 
Faddrar och orter tycker jag du fått rätt, men jag känner inte trakten. En fadder heter Sanna(?) Jönsdotter.

2004-10-10, 14:42
Svar #2

Utloggad Neta Hedberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 437
  • Senast inloggad: 2024-02-27, 09:02
    • Visa profil
Tack Anders!
Tänk vad blind man kan bli, det är ju självklart att det står kallades men jag var så inriktad på att det var ett hemmansnamn eller liknande så jag kunde inte tolka det rätt.
 
Barnen blev alltså nöddöpta? Kan meddela att Anders dog 2? år gammal, Christopher blev vuxen.
 
Hälsningar Neta Hedberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna