ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Susanna född 1780 i Älghult  (läst 500 gånger)

2004-01-06, 14:19
läst 500 gånger

Utloggad Thomas Levander

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 142
  • Senast inloggad: 2019-01-13, 19:29
    • Visa profil
Hej
 
Jag söker efter anorna till Susanna Johansdotter född 1780 i Älghult. I KGFs databas anges en Susanna vars far hette Udde Persson och mor Elsa Persdotter från Kroxtorp. Hon föddes den 13 november. Men i FB tycker jag det står något helt annat. Susanna Johansdotter i Kroxtorp... sen kan jag inte läsa mer.Susanna (sanna) och hennes familj finns i HFL 1815 sid 85 under Kroxtorp. Kan Udde vara hennes far?
 

 Thomas Levander

2004-01-06, 14:30
Svar #1

Lotta Nordin (Lotta)

Hej Thomas!
 
Jag tycker det ser ut som om fadern heter Joh(an) Olsson. Modern heter Elin Olsdotter.
 
Barnet under denna notis heter Uddersson, så det kanske har blivit fel vid avskrivningen till KGF:s databas. Dessutom har dom lyckats skriva att Susanna är man.  
 
Mvh//
Lotta

2004-01-06, 15:48
Svar #2

Utloggad Thomas Levander

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 142
  • Senast inloggad: 2019-01-13, 19:29
    • Visa profil
Tack Lisa
 
Det verkar vara flera fel i KGFs databas kring detta årtal. Det är flera namn som inte stämmer överens med FB för Älghult GID 444.48.97100, en sammanblandning har sannolikt skett.
 
 
Hälsningar
 
 
Thomas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna