ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stenberga AI:7 fol 8 GID 248.10.67800  (läst 420 gånger)

2005-01-18, 18:51
läst 420 gånger

John Sidén

Vart flyttar mjölnaren Peter Jonsson Hedström och hans familj?
Jag är tacksam för alla tips.  
Med vänlig hälsning
John

2005-01-18, 21:05
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Familjen kommer ju från Målilla, och i utflyttningskolumnen står Retro, så då kan man väl tänka sig att de flyttar tillbaks till Målilla?

2005-01-18, 22:24
Svar #2

John Sidén

Egentligen kom inte familjen från Målilla utan endast mannen i familjen. Hustrun och äldste sonen (som är makarnas gemensamma barn före äktenskapet) bodde i Stenberga. Men säkert är det så att familjen flyttat till Målilla vilket inte kan verifieras, hfl för Målilla saknas 1828-1836 och för en del av Målilla ända fram till 1841. Vad jag är intresserad av är var och när mannen i familjen avled, jag vet att han avled före 1834 eftersom hustrun står som änka när hon 1834 flyttade till Stora Sjögle i Skirö, hon uppges i hfl komma från Stenberga men jag inte hittat henne i utflyttningslängden där.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna