ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Målilla fb 1745-1800  (läst 453 gånger)

2004-08-08, 20:20
läst 453 gånger

Åsa Eklund

Hej!
 
Jag behöver återigen er läshjälp i 2 ärenden.
 
Målilla fb 1745-1800 s 289 GID: 115.16.55500
 
Christina född den 25 oktober 1790 Far ryttaren Jonas Renström, Mor Catharina Danielsdotter.
Vad står det framför? .... ryttaren uti fornebo Jonas Renström modern Hustru catharina Danielsdotter  
 
 
Målilla fb 1745-1800 s387 (187 i hörn)
GID 115.16.60400
 
Nu behöver jag mycket hjälp och det jag lyckats med kan mycket möjligt vara fel det med.
 
1799-05-27 föddes Catharina och Maria. Fadern Ryttaren för Ås i Årena och Åbonäs Jonas Renström och modern Catharina Danielsdotter 35 år.
Faddrar: Adj. Sven Jonas från ...Drängen Johannes Andersson lagman i .... och sven Larson ......hult. Pigorna Catharina Larsdotter i Smebo och.... Maria Swensdotter och Catharina Pettersdotter....
 
Jag medger att det är mycket luckor bland faddrarna men jag hoppas ni kan hjälpa mig.
 
Tack på förhand Åsa Eklund

2004-08-08, 21:34
Svar #1

Utloggad Bo Persson

  • Bo Peter Persson
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6982
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 13:04
    • Visa profil
1) Christina |25.|2.|November. Fadren ryttaren uti Fornebo Jonas Renström och Modren hustru Catharina Danielsdotter, 26 år gammal.
 
2) Catharina |27.|31.| och Maria |27.|31.| Tvillingar. Fadren ryttaren för Östra Årena och i Åbon?s boende Jonas Renström och modren hustru Catharina Danielsdotter, 35 år gammal.
Faddrar: Adjunkten herr Jonas Fredrik Sundelius, drängen Johannes Andersson Hagman i Quillerum och drängen Sven Larsson i Färgshult, hustru Margareta Börjesdotter i Skanebro, Pigan Catharina Larsdotter i Smebo och Pigan Maria Svensdotter och Catharina Petersdotter i Quillerum.
 
Jonas Renströms ursprung kan följas ett par generationer bakåt och hans hustru Catharina, dotter till rusthållaren Daniel Månsson i Boda, Målilla sn, har kända förfäder i 5, på någon linje t.o.m. så långt som 11 generationer bakåt.

2004-08-10, 15:50
Svar #2

Åsa Eklund

Hej Bo!
 Jag vill tacka för läshjälp, jag skickade ett mejl men eftersom jag är osäker på om du fick det så tackar jag här.  Du sa i slutet att det fanns ganska många fler generationer bakåt att hitta på dessa personer. Jag undrar om det finns någon som forskat redan på dem eftersom du kunde säga det så tydligt hur många släktled bakåt jag troligtvis kunde hitta?
 
MVH Åsa Eklund

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna