ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Locknevi 1720  (läst 302 gånger)

2002-11-01, 23:13
läst 302 gånger

Anneli Arvidzon

Hej!
 
Undrar om någon kan hjälpa mig att tyda i fb för Locknevi. Det gäller Karin Nilsdotter f 1720. Jag tror jag hittat henne på sid 97 i C:2 1702-1728, sid 98.23.45300 i geniline.
 
Vill samtidigt passa på att tacka Stefan Karlsson och Anders Berg för hjälp med tidigare läsproblem i andra småländska socknar (hoppas ni ser detta eftersom jag förstått att man inte ska belasta sidan i onödan för enbart tack).
 
Med vänlig hälsning
Anneli Arvidzon

2002-11-02, 14:28
Svar #1

Utloggad Stefan Karlsson

  • Stefan Karlsson
  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 549
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 22:27
    • Visa profil
    • Sevetuna.se
Hej igen, Annelie!
 
Antar du menade detta barn (sid. 97, födda 1719):
 
Nilses dr Catharina i Sopetorp, född d. 29 Nov. döpt d. 6 Dec.
 
Staffan i Bäckefall, Lars Sunesson i Höslät,  
Carl i Åninge, Jon Jönsson i Östankärr, Erich i Åninge,
hu. Maria i Sopetorp [samt något svårläst ovanför], hu. Karin i Åninge,  
P. Kerstin i Berk(?), P. Brita i Sopetorp

2002-11-03, 09:32
Svar #2

Anneli Arvidzon

Hej igen Stefan!
 
Ja du har rätt på att jag var ouppmärksam och skrev fel år. Jag har sedan tidigar att hon skulle vara född 1720. När jag då sökt så hittade jag en Karin högst upp på denna sida 97, men jag är tveksam om det står Nilsdotter. Så hittade du då denna Katarina - henne får jag följa för att se om hon stämmer med den jag söker. När jag nu sitter här igen så hittar jag en Karin på sid 99 f 1720-09-03. Samma här inte står det väl Nilsdotter?  
Tack för din hjälp igen!
Med vänlig hälsning
Anneli Arvidzon

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna