ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kört fast - När är Stina Persdotter egentligen född och vilka är hennes föräldrar?  (läst 303 gånger)

2003-11-30, 12:34
läst 303 gånger

Britten Torsek

Stina Persdotter är gift med Daniel Jonsson f 10 maj 1780 i Tveta, död 6 aug 1825 i Tveta.
Jag tycker mig få fram olika födelsedatum på Stina i dom olika husförhörslängderna och hittar henne därför inte i någon födelsebok.  
Har någon som har Genline tid att kika på mitt problem.  
Här finns hon och jag tyder det att hon är född i Ukna. Ibland tycker jag det står Ökna. Men var finns i så fall Ökna?
Tveta AI:2 s 60, s 29
Tveta AI:3 s 34
Mörlunda AI:9 s 166, s 93, s 79, s 83(82)
Tveta AI:4 s 82, s 126
Fagerhult AI:1 s 204
Fagerhult AI:2 s 248 (dör här 1842)
 
Tacksam för all hjälp som kan få mig att gå vidare.
Britten

2003-11-30, 12:53
Svar #1

Lotta Nordin (Lotta)

Hej Britten!
 
Hon är född i Ökna, som det står i hfl (utom dom där det inte står något alls ). Hon finns i Ökna C:2 sid 75, född 18/9 1773. Ökna ligger i Jönköpings län, på gränsen till Kalmar län.
 
Mvh//
Lotta

2003-11-30, 13:55
Svar #2

Britten Torsek

Hej Lotta,
Du är en ängel det är ingen tvekan om att det är rätt. Platsen hon är född på finns också på faddrar till ett annat barn som är fött i Tveta. Nu lossnar många av mina frågetecken.  
Mycket mycket tack, Britten

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna