ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Blackstad CI:1 1745 Gid 8.17.33300 Maja Johansdotter  (läst 358 gånger)

2003-05-11, 09:37
läst 358 gånger

Anneli Arvidzon

Hej!
 
Jag behöver hjälp med att läsa fb för Maja Johansdotter f 1745-04-19 Håndsvaletorp (Gid 8.17.33300), Blackstad. Fader Johan Stillman ...hustru Kerstin Johansdotter. Sedan har jag svårt att utläsa dopvittnen
 
Nils...
Nils..
Olof..
....Nilsson
Johan...Gyllenbo
Olof....
 
och bland kvinnfolket, har jag svårt att tyda(vad betyder Emerentia?)
 
Finns det någon som kan hjälpa mig?
 
Med vänlig hälsning
Anneli Arvidzon

2003-05-11, 22:12
Svar #1

Utloggad Pernilla Bollman

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 675
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 01:07
    • Visa profil
Det ser ut som att det står:
Nils Ersson i Hultsrum, Nils Torstensson ibid, Oluf Jonsson ibid, Karl Nilsson ibid, Johan .. i Gyllebo, Oluf .. i Grinnebo, Oluf Wiberg, ..son i Grönhult (och det nedersta namnet är helt svart, platsen börjar på K?).
Kvinnosidan: Emerentia Pi(?), h Kierstin Andersdotter i.., p Lischen Jonsdr i Hultsrum, p Karin Jonsdr i Grönhult.
Emerentia är ett kvinnonamn. Hon har ingen titel, varken h eller p, kanske det t ex är kyrkoherdens fru eller dotter?
Mvh Pernilla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna