ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vånga CI:3 (1718-1742) Bild 57 / sid 50  (läst 595 gånger)

2014-01-12, 22:42
läst 595 gånger

Utloggad Åsa Gunnarsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 54
  • Senast inloggad: 2019-02-03, 13:24
    • Visa profil
Hej ni trevliga och duktiga skrifttydare - nu är jag här igen! Är det möjligen så att det står här att det är en flicka vid namn Anna som har döpts och att hennes föräldrar är Lars Lundahl och Stina Berg? I så fall är detta beviset på att min morfars farmors mormors morfar och min morfars mormors farmors morfar är samma person och det vore ju lite latjo! Om det står något annat av intresse som jag missat vore jag naturligtvis glad att få veta det.
 

2014-01-12, 22:55
Svar #1

Utloggad Markus Gunshaga

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5046
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 15:53
    • Visa profil
Hej Åsa!
 
Visst heter det döpta barnet Anna, och föräldrarna är mycket riktigt skogvaktaren Lars Lunddahl och Stina Berg i Vånga. Jag har förresten forskat en del på denna familj, jag vill minnas att Stinas far var klockare?
 
Mvh, Markus
Med vänlig hälsning
Markus Gunshaga

2014-01-13, 18:01
Svar #2

Utloggad Åsa Gunnarsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 54
  • Senast inloggad: 2019-02-03, 13:24
    • Visa profil
Hej och stort tack!
Nu vet jag att jag härstammar från såväl Lars dotter Anna som hans dotter Kerstin. Däremot har jag inte lyckats ta mig längre bort än Lars och Stina och Stina har jag inte några andra uppgifter på än namnet. Därför blir jag mycket glad för all information som kan hjälpa mig vidare!  
Vänliga hälsningar!  
Åsa

2014-01-14, 00:49
Svar #3

Utloggad Markus Gunshaga

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5046
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 15:53
    • Visa profil
Hej Åsa!
 
Nu har jag kikat på mina uppgifter, och Stina Berg var tydligen syster till Elisabeth Berg, som var gift först med klockaren Wilhelm Kolberg i Ivetofta, och sedan med klockaren Andreas Baas i Sölvesborg. Jag har ännu inte hittat de båda systrarnas föräldrar, men de uppgifter jag hittills funnit postade jag i ett inlägg under under  (jag tänkte att uppgifterna kanske kan vara av intresse för andra Vånga-forskare).
 
Mvh, Markus
Med vänlig hälsning
Markus Gunshaga

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna