ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vittskövle  (läst 645 gånger)

2006-09-29, 10:36
läst 645 gånger

Catharina Lindhe

Hej
 
Har försökt att få fram vad det står i Genline 1483.25.23.
Det gäller Nils Svensson som var född 1784-02-16 i Vittskövle och dog 1829-12-03 i Kiaby. Tolkar hans föräldrar till Sven Nilsson och modern Anna Nilsdotter, men sedan tyckte jag istället det stod Anna Nilsdotter. Resten av texten blev mer gissning än tolkning.  
 
Om någon känner till denna familj är jag mycket tacksam för hjälp. Nils levnadsöde har jag redant fått fram, men sedan tills hans föräldrar är det helt stopp. Eftersom namnen är så vanliga kommer jag bara till gissningar.  
 
Vänligen Catharina

2006-09-29, 20:40
Svar #1

Utloggad Bengt-Göran Nilsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4764
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 15:06
    • Visa profil
    • goto.glocalnet.net/Kalixius
Föräldrarna är Swen Nilsson och Anna Åkesdotter

2006-09-29, 21:41
Svar #2

Catharina Lindhe

Hej och tack!
 
Såg att jag hade skrivit Nilsdotter två gånger, men det var Åkesdotter jag började tvivla på, så nu kan jag skriva korrekt.  
Det är första släkten jag hittat i Wittskövle därför är jag inte heller så hemma på platserna.  
 
 
Vänligen Catharina

2012-08-26, 00:10
Svar #3

Utloggad Moderator Västergötland

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 760
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Ett inlägg är flyttat till Vittskövle: .
 
Med vänlig hälsning,
Viktoria Jonasson
Moderator Västergötland

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna