ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nanfred Bengtsson, f 1891-05-12  (läst 595 gånger)

2000-07-02, 21:27
läst 595 gånger

Utloggad Jenny Bengtsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej  
 
Jag behöver hjälp med Nanfred Bengtsson och hans syskon. Nanfred var gift med Maria (Maja) Pettersson och de fich tre barn, Harald, Olle och Kurt.  
 
Nanfred föddes 1891 och var son till Johan August Bengtsson och Petronella Henriksdotter. Skulle vara tacksamm för så många datum som möjligt från Nanfred och hans förfäder,  
 
skriv till jennybaby74@hotmail.com

2001-03-19, 21:00
Svar #1

Ingrid Schröter

Hej Jenny!
När jag var barn på 40-talet arrenderades en granngård,Olofsdal, av Nanfred Bengtsson.Jag vet inte om det är den du söker.Gården låg i Söndrums fg (Halmstad). Familjen bodde i en villa som fortfarande finns kvar i närheten av Söndrums kyrka. Jag vet lite mer om familjen. Skriv mail om du är intresserad.
MVH Ingrid Schröter

2002-07-08, 16:10
Svar #2

Utloggad Jenny Bengtsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Ingrid och hjärligt tack för ditt svar på min efterlysning. Jag har själv en hel del information om fam.Manfred Bengtsson och hans efterkommand eftersom jag är en av dem, Nanfred var min farfars far. Det jag inte har någon information om är de som fanns innan honom eller syskon till honom. Främst då datum,  eftersom det är det som min farmor inte kan något om.Min farfar, Nanfreds son Olle, dog 1995, så honom kan jag inte längre fråga.Kan du fortfarande hjälpa mig skulla jag bli otroligt tacksam.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna