ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Verum GID 1871.34.14100 födda 1748-1772  (läst 627 gånger)

2006-03-25, 17:11
läst 627 gånger

Utloggad Staffan Månsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 360
  • Senast inloggad: 2008-02-06, 20:01
    • Visa profil
Hej!
Skulle behöva en del hjälp med att tyda texten överst på högra sidan.
Det är så att jag letar efter min fffff med namnet Mårten.
Han ska vara född 1751 här i Verum och har efternamnet Sonesson, Sånasson eller något liknande.
Jag tycker mig se att namnet Mårten finns med i denna text men om det är barnet som heter så eller någon annan det vet jag inte.
Finns det någon som kan se vad det står
Tusen tack på förhand
Mvh Staffan

2006-03-25, 17:37
Svar #1

Utloggad Staffan Månsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 360
  • Senast inloggad: 2008-02-06, 20:01
    • Visa profil
Hej igen
Jag ska försöka mig på att få med en bild av ovanämnda.

Mvh Staffan

2006-03-25, 21:31
Svar #2

Käll Anghagen

Hej Staffan !
 
Du har nog hamnat på fel spår.  -  Ovanstående avser dopnotis för Anna, dotter till Mårten Mathisson.
 
Den du söker är troligen Mårten f. 12 april 1752 samt son till Sone Håkansson och Gunnela Olasdotter på Granetorpet i Verums socken.
 
Mvh / Käll

2006-03-26, 01:21
Svar #3

Utloggad Staffan Månsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 360
  • Senast inloggad: 2008-02-06, 20:01
    • Visa profil
Hej Käll
Tack för din hjälp
Det var en chanstagning från min sida eftersom jag fortfarande har lite svårt för den här gamla stilen och jag tyckte mig kunna läsa namnet Mårten, då tänkte jag kanske är detta rätt person.
Helt klart kan denna Mårten vara rätt så jag ska se om det går att följa honom men det blir antagligen svårt eftersom den första hfl är ca 30 år senare.
Min Mårten hittar jag i Kviinge när han bor hos sin son, min ffff och där står bara född 1751 i Verum.
Tusen tack
Mvh Staffan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna