ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Magnus Svensson Hurtig, Rotebåtsman nr 64, Norra Hallands 1:a Båtsmanskompani  (läst 711 gånger)

2001-02-20, 22:02
läst 711 gånger

Utloggad Ann Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2016-10-23, 16:47
    • Visa profil
Magnus antogs som Rotebåtsman 13/1 1816, och bosatt på Gressela nr 6, Hanhals. Han avfördes i maj 1849 och dog 12/10 1857. Han efterträddes på Roten av älste sonen Carl Johan. Magnus var född 16/1 1798, men jag kan inte lista ut var. I Generalmönsterrullorna kan jag inte finna något och jag har hört med Båtsmansregistret i Halland. Han är inte född i Hanhals eller i någon församling som tillhör nuvarande Kungsbacka kommun. Han finns i socknen 1814 som dräng. I tidigare husförhör kan jag inte finna honom. Kan han vara född i Halland eller möjligen i de närliggande socknarna i Älvsborgs län?  
Har Du min Magnus Svensson i dina anor?
Tacksam för all hjälp
Ann

2011-07-03, 00:28
Svar #1

Utloggad Ann Carlsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2016-10-23, 16:47
    • Visa profil
Vill bara berätta att Magnus var född i Fritsla (P), vilket en annan släktforskare äntligen fann för mindre än ett år sedan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna