ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna användare har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Visa inlägg - huuva

Sidor: [1]
1
Anundsjö / Cajsa Nilsdotter f 1802
« skrivet: 2016-05-14, 10:25 »
 Jag hittar Cajsa första gången som piga hos Bonden Nils Nilsson ohh Ingeborg Olofsdotter i Brattsjö, men varifrån kommer hon ?,  syns komma dit 1834 ?,(Ev okt/nov, 1833).
Anundsjö AI:7a (1824-1834) Bild 37 / sid 25

Cajsa struken och utflyttad omkring 1838
Anundsjö AI:8a (1834-1843) Bild 28 / sid 19

Gift med Lars Olofsson i Näs den 9/12 1838.
Anundsjö C:4 (1796-1838) Bild 331 / sid 649
Cajsa skriven som ”Bondedotter i Näs”
Skriven där.
Anundsjö AI:8a (1834-1843) Bild 215 / sid 206

Får barnen:
Olof f 7/9 1839
Anundsjö C:5 (1839-1861) Bild 8 / sid 9
Cajsa Lisa f 13/1 1841
Anundsjö C:5 (1839-1861) Bild 15 / sid 23

Cajsa avlider 7/10 1841
Anundsjö EI:1 (1839-1861) Bild 770 / sid 73

Bouppteckning 30/12 1841
Nätra tingslags häradsrätt FII:13 (1841-1845) Bild 150 / sid 5

På någon eller några hemsidor skrivs hon vara dotter till Nils Nilsson ohh Karin Johansdotter i Brattsjö och vara född 28/5 1802 med dopnamn Karin ?
Anundsjö C:4 (1796-1838) Bild 28 / sid 49  (No:31)

Avser det inte den Karin som blir struken i samma husförhör som Cajsa dyker upp i ?
Anundsjö AI:7a (1824-1834) Bild 37 / sid 25

Varför stryka Karin (no: tre fån nederst på sidan) och skriva Cajsa (två namn ovanför).

I ”Kråken” skrivs hon heta ”Katarina” ?

Men var inte Lars Olsson gift med:
1: Märta Jonsdotter, vigda 20/4 1823. Anundsjö C:4 (1796-1838) Bild 178 / sid 347
2: Cajsa Nilsdotter, vigda 9/12 1838. Anundsjö C:4 (1796-1838) Bild 331 / sid 649
3: Märta Persdotter , vigda 12/10 1843. Anundsjö EI:1 (1839-1861) Bild 160 / sid 10

Katarina ?? tillförlitlighet i http://www.kråken.se/ ???

Steve Huuva

2
Sunne / Äldre inlägg (arkiv) till 24 mars, 2013
« skrivet: 2013-02-08, 10:00 »
Rolfen!
Jag har inte kommit längre bakåt i tiden än till Anders, 1658-1742. I Hedåsen fanns tre ställen, men alla tillhörde kanske icke släkten Kiesinen. I NBV-dokumentationen här ovan nämns ju Påhl Hansson Kiesinen, född på 1650-talet, men det stämmer dåligt med den Povel Keisen du söker placera, som väl var född på 1630-talet. Troligt är nog också att släkten Kiesinen fanns på andra platser i finnbygderna.

3
Sunne / Äldre inlägg (arkiv) till 21 februari, 2010
« skrivet: 2010-01-25, 19:13 »
Hej Sten!
 
Jag menade inte att det var du som blandat ihop något. Men många andra gör det. Som Britt-Marie skrev: ibland får jag tips på bildsida och nu fick jag tips om boksidan. Både vana och ovana kan lätt förirra sig då.
 
Vi är ju överens om att källans sidnummer alltid ska anges (när det finns) och att bild/idnummer/GID-nummer kan anges som komplement.  
 
(Meddelandet ändrat av Kristina1 2010-01-25 21:13)

4
Sunne / Äldre inlägg (arkiv) till 22 januari, 2008
« skrivet: 2008-01-17, 08:36 »
Hej Olov!
Hittat mer men du har kanske detta förut.
 
Kerstin Christoffersdotter   född 1721-11-16,döpt 1721-11-19.
Finns det mer barn? Jag har bara Linnaruds första bok.Har du möjlighet
att titta på andra ställen?
Inbår och Pers mor hette
Abelona Persdotter föddes i Södra Västrottna.
Far Bengt Pedersson f Holmby död 1737-04-05 Holmby Sunne.
finns det någon som har mer upplysningar om denna familj?
hälsningar
Irene Larsson

Sidor: [1]