NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 januari, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 januari, 2009
Skrivet av: Måns Bynke skrivet 2006-07-09, 00:19
Hej!
Varför har jag inte tittat här tidigare? Hade glömt bort mitt inlägg. Tack Anders för dina viktiga upplysningar! Jag kände till J.D. Grönvalls andra giftermål med J.L. Zimmerberg men hade inte hittat de i vigselboken, jag trodde att de gifte sig i Ystad, Simrishamn eller St. Herrestad. Hur kom du fram till Röddinge? Har tidigare misstänkt Carl Grönvall som fadern, men inte hittat honom i något källmaterial där släktskap kunnat beläggas. Stort tack.
 
Angående din frågeställning Magnus, så kanske jag uttryckte mig lite luddigt, jag skrev bara ur minnet vad jag läst i Svensk släktkalender. Jag har inte fäst så stor uppmärksamhet vid de personer som där finns upptagna pga. att koppling mellan dessa och mina Grönvallsförfäder troligen saknas. Jag har istället i min jakt på mina förfäder gjort nedslag på de Grönvall jag i källmaterialet för Skåne stött på och av andra hört talas om.
 
Någon Grönwall i Stehag har jag inte tidigare stött på Eva, kanske att jag kan ge någon upplysning med lite mer släktskap och årtal utrett.
 
Tack för intressanta inlägg! Mejla gärna om ni har något mer, (så jag inte glömmer kolla här igen)!