NULL Skriv ut sidan - Gröndahl

Anbytarforum

Titel: Gröndahl
Skrivet av: Peter Lund Kofod skrivet 2006-03-06, 23:45
Hej alle sammen! (Joachim, Eva & Mia)
 
Nu er mysteriet løst!!
 
Der findes 2 Gotfred'er!!
 
Her følger nye oplysninger fra en kollega:
 
Jeg har været på landsarkivet og gravet lidt i Thilda Grøndahls historie, og her følger resultatet af mine anstrengelser:
Ugift syerske Thilda Grøndahl afgik ved døden d. 30. marts 1952 i sit hjem i De Gamles By (= Nørre Alle 41) i København i en alder af 89 år. Københavns byrets skifteafdeling modtog i den anledning en skrivelse fra hendes arvinger, om at de ønskede at overtage hendes bo (samt evt. gæld) til privat skifte og deling. Dette ønske blev opfyldt. Det oplystes, at Thilda Grøndahl aldrig havde været gift, men hun havde født 3 børn:
 
1. Datteren Petra Grøndahl var blevet gift og hed nu Petra Johansen og boede i Montana, østerlars station på Bornholm
2. Sønnen Frits Grøndahl, boede på adressen Gåseholmvej 9 stuen i Herlev og
3. Sønnen Gotfred Emanuel Grøndahl, som var født d. 1. oktober 1892 på den Kgl. Fødselsstiftelse i København var afgået ved døden d. 10. januar 1948 og lå på Vestre kirkegård, hvor han blev begravet d. 15. januar 1948.
Han havde ernæret sig som vinduespolerer og var gift med Theodora Marie Jensine Jensen (født 11. december 1890) og sammen havde de fået 5 børn:
 
a. Georg Emanuel Grøndahl, f. 15. august 1916, blev sporvognskonduktør og boede i 1952 på Mosedalsvej 10 i Valby
b. Erland Frits Grøndahl, f. 28. april 1918, blev arbejdsmand boede Hørdumsgade 71, København
c. Gunnar Poul Eigil Grøndahl, f. 9. marts 1920, blev arbejdsmand, boede Aabenraa 19, København
d. Gurli Cecilie Grøndahl, født d. 14. marts 1922 og boede nu som fru Torbensen på Søndervigsvej 112 og endelig blev
e. Ernst Mathias Grøndahl, f. 23. oktober 1924 sporvogsarbejder og boede i 1952 på adressen Møntmestervej 56, København.
 
 
- citat slut.
 
Men hvilket citat!!
 
 
Så er mysteriet løst - en sten faldt fra mit hjerte.... men jeg prøve at finde mere!
 
 
Mvh Peter