NULL Skriv ut sidan - Gråberg

Anbytarforum

Titel: Gråberg
Skrivet av: Per Alsö skrivet 2010-12-12, 19:46
Hej!
 
Detta med Sara Beata's (Sara Britta's) ursprung, är verkligen ngt som intresserar mig också! Hon är fö min ff mf mf mm.
 
Har följt diskussionerna på anbytarforum under olika rubriker, och det finns ju onekligen en hel del olika teorier.
 
Hans: Ang den senaste uppgiften du refererar till här ovan. Födelsedatumet 1703.01.25 är ju detsamma som Stina Britta's ( som dog 1706 ). I mina ögon känns det lite osannolikt att två olika Gråbergsdöttrar skulle ha samma födelsetid. Vilket i så fall betyder att antingen är föräldrarna fel ovan, eller hennes födelsetid. Själv håller jag det inte alls för otroligt att hon faktiskt är tvilling med Stina Britta.
 
Det känns fö som att släktförhållandena de olika Gråbergarna emellan verkar lite oklara, så egentligen skulle det kanske finnas ytterligare någon kandidat till Sara Beatas faderskap!? ( Jonas bror Erik ? ) Är fö Johan och Jonas verkligen bröder?
 
Tyvärr verkar ju hela denna fråga inte intressera så många, det känns som att vi är en handfull som har direkta kopplingar till fallet. Kan ju bara vädja till andra som kanske vet ngt att höra av sig, om det finns ngt som styrker / utesluter det ena eller det andra!
 
Detta är iaf en av de mest intressanta olösta frågorna ft i min forskning!
 
Med hopp om att en gång få klarhet!
 
Mvh / Per A