NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2006-03-04
Skrivet av: Marc Hernelind skrivet 2005-08-23, 00:56
Hej Staffan du ska inte se det som negativt att jag ber om källuppgifter ,för om jag skall ta till mej de nya uppgifterna känns de bra att kunna backa upp det med källor ,därför bad jag om komplettering och skall ha tack för det,jag är inte ute efter ställa dej mot hörnet och avkräva bevis utan det är bara en disskution där vi byter källor. ha det gott mvh Marc.
   
Ps. Jag fick Av Lars Bäcklund källan om sanda hemmanet tabell 367 sid 198 hans bok citatBritta Sand var dotter till Anders Nilsson,åbo på Sanda Skattehemman,Umeå Lfs,Denne Anders sålde sin jord för 600 daler koppar mynt,som troligen ej gäldats förrän 1648,enligt uppgift omfattade Sanda skattehemmans mark större delen av den bivande staden Umeås områdensamt delar av Ytterhiske, Grisbacka, Tavle,och halva Teg.Anders Blev Stadens första Borgare. (jag börjar undrar om han inte blanda ihop med Anders Nilsson Grubb och skulle ha skrivit Svärdotter,det som du var inne på i och med att han hade säcker en hel del mark och sanda hemmanet kom väl i bilden genom svär dottern kan det vara en trolig teori?)