NULL Skriv ut sidan - Grimsköld

Anbytarforum

Titel: Grimsköld
Skrivet av: Mikael Persson skrivet 2009-12-11, 00:38
Jag har roat mig med att försöka finna ättlingarna till den förste Grimschildt som jag funnit. Eftersom det ofta leder fram till nutid och levande personer så kan jag inte lägga ut listan här. Men om någon är intresserad så kan jag e-posta den. Förhoppningsvis så får jag då i några fall kontakt med andra forskare som kan fylla på ytterligare eller rätta de fel som finns, samtidigt som andra får en del nya uppgifter.  
 
Som en ledning för de som hoppas finna något i listan så ska jag räkna upp de släktnamn som förekommer.  
Agerblad (i Kristinehamn, i Sala, i Karlstad, i Stockholm); Almén (i Hudiksvall); Alsbro (i Eskilstuna); Asplund (i Stockholm);  
Bard (i Ölme, i Väse, i Ö Fågelvik, i Kristinehamn); Berg (i Bergvik); Bergman (i Ljusterö); Bergqvist (i Kristinehamn, i Karlskoga); Bergström (i Stockholm); Björkman (i Karlstad); Blom (i Mangskog, i Brunskog); Blomqvist (i Mangskog); Böving (i Kristinehamn); Eklund (i Ramsjö, i Ljusdal); Ernberg (i Stockholm, i Uppsala, i Kalmar, i Katrineholm, i Örebro); Forsberg (i Gävle, i Söderhamn, i Krokom, i Östersund); Forslund (i Mangskog, i Brunskog, i Köla); Frejdeman (i Arbrå, i Bollnäs, i Örby, i Kinna, i Åsa); Fröderberg (i Stockholm); Fuhre (i Söderhamn, i Helsingborg, i Hudiksvall, i Stockholm); Gadevik (i Norrstrand, i Kristinehamn, i Karlstad, i Kil); Grimsköld (Grimschildt, Grimschöld, Grimskjöld, Grimschiöld, Grimschild, Grinsjölt) (i Södertälje, i Stockholm); Gryth (i Guldmedshyttan, i Ramsberg); Guingant (i Stockholm); Haim (i Röke); Hedblom (i Bollnäs, i Kinna, i Fritsla); Hedin (i Kristinehamn, i Örebro, i Danmark (socknen), i Uppsala, i Stockholm); Hedman (i Söderala); Helger (i Nyköping); Hellman (i Stockholm); Hovrén (i Kristinehamn); Hvittensten (i Kristinehamn); Kass (i Kristinehamn); Kvist (i Jönköping, i Bankeryd); Landahl (i Stockholm); Laurell (i Stockholm); Leijonflycht (i Stockholm); Lundberg (i Kristinehamn); Lönn (i Bollnäs); Lönneberg (i Stockholm); Malmkvist (i Kristinehamn, i Norrstrand, i Grava, i Karlstad, i Linköping); Martinsson (i Stockholm); Meurling (i Gävle); Moberg (i Mangskog, i Söderala); Mossberg (i Ö Fågelvik, i Karlstad, i Degerfors); Mård (i Brunskog, i Ölme); Norling (i Söderhamn); Nygren (i Idre, i Stockholm, i Falun, i Guldsmedshyttan, i Lindesberg, i Umeå); Nyqvist (i Viken); Nyström; Ottonius; Palmqvist (i Stockholm, i Viken); Qwerin (i Stockholm); Riben (i Stockholm); Ruppelt (i Osby, i Örkened, i Röke, i Nöbbelöv); Rydén (i Kristinehamn); Sandberg (i Gävle, i Danmark (socknen), i Enköping); Sandgren (i Stockholm); Scheringsson (i Gävle, i Uppsala, i Stockholm); Sellman (i Ljusdal); Skillemar (i Stockholm); Skålberg (i Kristinehamn); Stenelo (i Loshult, i Örkened, i Motala, i Hässleholm, i Stockholm); Sundgren (i Kristinehamn); Sundman (i Karlskoga); Sundström (i Stockholm); Svahn (i Ölme, i Varnum, i Kristinehamn, i Stockholm, i Gävle, i Enköping, i Härja, i Tidaholm); Tysk (i Ramsjö, i Söderala, i Sala, i Ljusdal, i Nora, i Västerås, i Stockholm, i Upplands Väsby); Ulfebrant (i Sveg, i Stockholm); Vahé (i Västerås); Waldefalk (i Söderhamn, i Sandarne); Wennström (i Gävle); Westerberg (i Gävle); Winterliv (i Gävle); Wångstedt (i Lindome); Zetterquist (i Stockholm, i Nyköping); Östberg (i Söderala).  
 
Hälsningar, Mikael!