NULL Skriv ut sidan - Vart är "A Ryr" och "Bofra"??? (norbagga frågar)

Anbytarforum

Titel: Vart är "A Ryr" och "Bofra"??? (norbagga frågar)
Skrivet av: Ulla Kristoffersen skrivet 2001-05-03, 10:45
Hei Tom!
Nå blander jeg meg inn i dette.  Først: Anders= Andreas forekommer ofte, det gikk litt om hverandre. Namnet Sandberg kan jo være soldatnamnet August fikk da han ble soldat. Det kan altså være den rette August du fant. Se om du kan få frem noen søsken til denne August og se om de kan være desamme som faddrene til din Augusts barn. Du kan også følge August i Lane-Ryr i flere husförhörsbøker og se hvor det ble av ham. Jeg synes det høres sannsynlig ut at det er den rette du fant.
 
For det andre:  Jeg bor også i Norge og jeg LEIER mikrofiche fra SVAR.  Du behøver altså ikke kjøpe dem.  Jeg tror det koster ca 20 kroner nå per kirkebok.  Man får ha dem i 5 uker, så sender man dem tilbake i posten.  Fungerer alldeles utmerket. Jeg har mig egen leseapparat hjemme.
 
For øvrig har SVAR ikke originalene til kirkebøkene, de ligger i landsarkivene. Om du har fått dobbelt, så kan du sikkert sende den ene tilbake.  Damene hos SVAR pleier å være veldig forståelsefulle og hjelpsamme, så de har sikkert bare ikke sett mer enn du har sett, at fødte og viede var i samme kirkebok. Ofte er fødte, viede og døde i samme kirkebok.  Det kan du sjekke i katalogen før du bestiller.
Lykke til videre!
Ulla