NULL Skriv ut sidan - Vart är "A Ryr" och "Bofra"??? (norbagga frågar)

Anbytarforum

Titel: Vart är "A Ryr" och "Bofra"??? (norbagga frågar)
Skrivet av: Tom Askerøi skrivet 2001-04-05, 16:17
Tack! till er båda. Tyvärr glömde jag att fortella at Augusts titel, Soldat, stod skriven i
innflyttarboken. Och att han dog allerede 9. marts 1877 dödårsak ?i berusad tillstånd
ihjelfrusen? enligt läkare vid ålder 26 år 6 månader och 5 dagar i dödboken (datoen bekräftas i förhörsboken). Det är allt som kan läsas ur dödboken och förhörsboken.
Och sidan han bara lävde en tre års tid i Hjärtum är det vel den ända? 
Dopp-boken för Hjärtum är tydeligen inte bevarat i original, åtminstone är det bara et utdråg (utan
faddare) SVAR säljer. Så någon hjälp från barnens dopp är inte att få. Men om Karolina står i sänare förhör måste jag kolla. Det kan jo stå något där... Men änligt familien flyttade hon från Hjärtum så jag har inte allt för stora förhoppningar. 
När prästen bara skräv "A Ryr" måste det vel vara nära Hjärtum? Jag är dock inte säker på att det verkligen står ett A da streken tvers över ( - ) är rätt kort, men det är i varje fall et tecken med spetsen uppåtragande. 
Och det kan sannoligen vara "Bäfve, Uddevalla" det står. Så den födelsen kan nog hittas - hoppas jag. Finns någon andra goda förslag till Augusts födelse-ort? Tack igen - ochså för att ni bär över med mitt "svenskt". 
Med vännlig hälsning