NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-03-09

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-03-09
Skrivet av: Carola Eriksson skrivet 2003-02-28, 18:10
Hej Birgitta !
 
Såg ditt inlägg om släkten Fuchs, tyvärr kan jag inte hjälpa dig med några svar,  men jag har uppgifter om Helene Fuchs ingifte i släkten Bauman och förhoppningsvis kan detta leda/ge oss någonting så att vi kan komma vidare, eller få hjälp med eller utesluta annan fakta.
 
Med glädje fick jag ta del utav Peter Heimburgers släktforskning om släkten Bauman och Peters källor som han själv skriver är ifrån bl.a  
Kyrkoböckerna i Västervik tillbaka till år 1677, Sivers bok om Västerviks historia, personverser
på KB, bouppteckningar etc.  
 
Petter Hansson Bauman. Rådman i Västervik. Född 24/5 1675 i Västervik. Död 20/11 1726 i Västervik.
 
Gift 1:o 3/1 1702 i Västervik med Maria Johansdotter. Född 8/10 1684 i Västervik.  Död 1/8 1705 i Västervik. Dtr av Handlanden och rådmannen i Västervik Johan Olufsson.
 
Petter Gift 2:o 3/1 1708 i Västervik med Helena Fuchs. Död 12/1 1747 i Västervik.  Dtr av rådmannen i Västervik Johan Antonsson Fuchs.
 
Så till anteckningar vi har,  men Birgitta jag har ingen källa ännu,  att hänvisa till så jag får återkomma om källhänvisningen senare,  men jag vill ändå dela med mig om vad jag har ifall någon annan har svaret.
 
Peter Bauman gift 1:a med Maria Johansdotter,  dotter av Johan Olofsson   och  Gertrud Danielsdotter de Rees.
 
Peter gift 2:a med Helena Fuchs. Född 1689 dotter
av rådman Johan Antonsson Fuchs  och Wendela Maria Chrischmansson.
 
 
Med vänliga hälsningar  
Carola Eriksson
Augustenborgsgatan 15 E
214 47  Malmö