NULL Skriv ut sidan - Flensburg

Anbytarforum

Titel: Flensburg
Skrivet av: Mikael William-Jörgensen skrivet 2010-08-28, 22:27
Jag har ängnat ett par veckor denna sommar åt att gå igenom den gren av familjen Flensburg som börjar med skomakaren och klockaren Jacob Johansson Flensburg född 1660. Nu känns det rätt färdigt, jag tycker att jag har rätt mycket ordning och reda på de olika grenarna och lösa trådarna. Jag har försökt att begränsa mig till de källor jag har tillgång till, vilket har uteslutit en del material som bara finns på plats i Skåne, men det har gått rätt bra ändå. Stor nytta har jag av det som varit publicerat här på tråden, tack Sven-Göran . Där finns en gissning i det jag lagt ut, de tre till 4 barn som dyker upp i Södra Sandby i 2 Katekismilängder och som normalt knyts till Hans Flensburg i Stora Harrie, knyter jag i stället till hans bror Claus, men det är och förblir en gissning i väntan på att jag och andra får tag på mer källmaterial.
Jag har ingen direkt länk till denna del av vad vi har utlagt, man får gå till http://www.tjocka.nu/heritage/ och söka sig fram via Efternamn -> Flensburg -> Jacob Johansson Flensburg f. 1660.