NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 06 januari, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 06 januari, 2010
Skrivet av: Filip Törnroos skrivet 2009-11-18, 17:19
Tack Calle - jag får bekanta mig med innehållet. Nu ser jag vad det står där men det tar lite tid att tolka och renskiva innehållet. Jättefint om vi kunde skicka samma bilaga till Charlotte. Hon (och tex. Olle Elm) verkar vara en höjdare jämfört tex. mig som betr. gamla texter är helt en klopare.  
 
I alla fall Om vi nu har en antagen rak linje på svärdsidan från denne biskopsson Hans samt den antagne raka linjen via Bengt-Johan-kyrkoherden i Narva Ericus Johannis Falck-Hans Eriksson Falck-Jöns Eriksson Falck... så kan vi med Y DNA tester i alla fall konstatera att dessa tvä släkter har en gemensam förfader ung. rätt tid dvs. då biskopen levde.  
 
Ps. Om det visar sig att biskopen hade ej endast sönerna Bengt och Erik dy., som det finns belägg på från tidigare, utan också Hans och Sven så är det nog redan ett bra fynd.  
 
Intressant om biskopen Erik Falck hade sönerna Hans och Sven.  
Sedan halshöggs biskopssonen Bengt och hans son Johan hamnade möjligen hos Bengts bröder Hans och Sven. Senare fick Johan en son Erik (kyrkoherden i Narva) och då han fick två söner i första äktenskapet så fick de namnen Hans och Sven. Det låter ej helt taget ur luften !
 
Oj vad det här kan varaq spännande !  Snart skriver vi en, verklightetsbaserad roman som är mera spännade än böckerna av Anna Sparre.