NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 22 oktober, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 22 oktober, 2013
Skrivet av: Jan Erik Aas skrivet 2009-12-21, 21:12
At de er søsken har jeg blant annet fra husförhörslengd fra Järpås, der Seth Olof Antonius (Anton Karlsson) Örnberg og søsteren Maria Carolina Ekström er oppført med foreldre og søsken. Familien flyttet fra Hole i Norge til Järpås i Sverige i 1863.
Hans familie og slekt ligger på min hjemmeside på http://www.jeaas.com/sl-e.htm  
 
Den Maria Carolina Örnberg i Vänersborg i 1890, f.1865, er trolig i slekt, fordi Maria Carolina Ekström og min oldefars far, Karl Örnberg ble født i Vänersnäs ved Vänersborg.
 
Sist gang jeg har sett min oldefar nevnt i kilder er i 1903, da han han var veiarbeider i Modum, Norge.
Etter det en gang skal han trolig ha reist tilbake til Sverige, etter det min tante sa.
Så derfor søker jeg også hans søskens etterkommere for blant annet å få vite hvor han ble av. Kanskje han har levende etterkommere i Sverige.  
 
Ellers var det da folkräkningen 1900 ble gratis tilgjengelig som satte meg på sporet av Bror Adolf Ekström.
Kan nevne det var ved en tilfeldighet jeg fant Anton Örnberg ved folkräkningen 1900.
Han var der feil registrert som Seth Olof Antonius Örberg, f. 1870 i Hjärsås Kristianstads län.
Det rette er Seth Olof Antonius Örnberg, f. 1870 i Hjärpås Skaraborgs län.
Originalen som det er lenke til er riktig.