NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-05-21

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-05-21
Skrivet av: Gunnell Forsén skrivet 2003-02-06, 21:46
Stefan
Tyvärr har jag inget dödsdatum på Johan Olof (Larsson eller hur?) Domeij och ingen hustru heller så jag vet inte det du säjer kan stämma. Enl mina anteckningar så hittade jag henne i hfl AI:9b kort 5/7 s 520 (fr s 845 torpare Wibergs änka) i Österbillsjö och AI:9c kort 1/12 s 648 i Västerhus - fast det kan även vara där jag hittade Stinas dotterdotter med familj, jag är lite osäker. Det är ett tag sen jag hittade det här men jag minns att jag letade och letade för att hitta Stinas föräldrar men förgäves.  
Brita Stina f 1835 har jag heller inte lyckats spåra - henne har jag hittat i hfl AI:9b kort 4/7 s 470 i Komnäs och Greta f 1837 har jag inte noterad överhuvudtaget - annat än i Folkräkningen 1890.  
Stina f 1806 har en dotter Sara Greta Johansdtr (inget födelseår har jag) som fick en oä dotter Kristina Augusta Domej f 1861 som var gift med Olof Nylander f 1858 i Mo - jag har uppgifter på deras barn också.
 
Hittar jag uppgifterna som saknas ovan så hör jag av mej. Och om nån ute i Anbytarforumet har dom så tar jag tacksamt emot. Det blir nog en databas till slut av alla dessa Domeijare, som kan vara till nytta för alla med Domeij-intresse.  
 
Hälsningar/Gunnell