NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 30 september, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 30 september, 2010
Skrivet av: Lars Wendelboe Thorbjørnsen skrivet 2008-02-09, 16:19
Lars W Th igjen.
 Jeg ser nå nye opplysninger i kirkebøkene for Kristiania. Jeg ser i listen for ekteviede år 1914, side Paulus menighetssokn, at far til Gustava Ottilie Bakke, bruden i det ekteskapet jeg søkt (brudens far er identisk med den Karl jeg etterlyste i forrige innlegg) står oppført som Karl Olsen Bakke. Hvor kommer så plutselig Bakke-navnet fra? På FamilySearch får jeg noen av de samme treffene på Karl Olsen Bakke som jeg fikk på Karl Olsson. I begge tilfeller skal Karls far Olof Nilsson være gift med Maria Greta Björn den 26/12 1843. Karl født av disse foreldrene skal være født 17/5 1857 og døpt 24/5 samme år. Mye tyder da på at de ovennevnte Olof og Maria Greta er foreldrene til Karl. Men kan det fremdeles være noen forbindelse til Dalman? Eller Dahlman? En tredje tanke som faller meg inn, er at det kan være en forbindelse til Hollsten. Det har jeg også hørt av familien.  
 
Mange spørsmål her, altså. Jeg holder det åpent. Men de manglende leddene er bakover fra denne min tippoldefar Karl Olsson / Karl Olsen Bakke fra Värmland. Som altså må ha emigrert til Norge før 1887.