NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 07 oktober, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 07 oktober, 2013
Skrivet av: Margareta Edqvist skrivet 2013-03-29, 12:23
Hej  
 
Min släktforskning har legat nere i 20-25 år, men nu är jag igång igen, har avsagt mig en del uppdrag etc. Så roligt och så enkelt med dagens teknik. Förra gången körde jag helt fast på ett barnhusbarn från Stockholm som sedemera hamnade uppe i Ramsele i Ångermanland, men nu har jag funnit henne. Föräldrarna är Henrik Nyström 1794-1832 från Väse härad, alltså Värmlänning (har ej letat vidare där ännu)och Anna Eleonora Collin 1790-18??, står att hon är född i Boo men där hittar jag henne inte. Henrik dör i Adolf Fredrik församling, när och var modern dör vet jag inte. Christina Carolina och hennes syster Henrika Elonora kommer till barnhuset i början av 1833. När Henrik o Anna Eleonora gifter sig i Jakob 1822 nämns Gabr. Collin, Kongl. Wet. Acad....). Är Anna dotter till Johan Gabriel Collin 1761-1825 (son till Erik Collin trädgårdsmäsatre, Julita) o Maria Sofia Enhörning 1767-1838 (dotter till kontraktsprosten Karl Enhörning i Tuna)? Hoppas någon vet mer om just denna släkt Collin så jag kan knyta ihop de lösa trådarna och finna fakta.
GLAD PÅSK/MARGARETA