NULL Skriv ut sidan - Böös / Beus

Anbytarforum

Titel: Böös / Beus
Skrivet av: Helena Bure Wijk skrivet 2015-01-05, 17:59
Hej igen Berit!(http://aforum.genealogi.se/discus/clipart/happy.gif)
 
Tack för alla spännande upplysningar!
Det kan mycket väl vara så att Malin är syster till Peder och Bengt. Jag hittade dem i födelseboken för Börje. Trodde först att Skagesta var ett annat område  
 
Mårten fick många barn!  
 
I Börje C:1 1656 - 1657 finns en notering om Erik Hansson i Skagesta. Jag kan tyvärr inte alltid se sidnummer i kyrkböcker via Ancestry. Ser här endast att det är bild 24.
 
 
 
Hittade en Engelbrecht Larsson d. 1673 i Broby, Börje i Family Serach. Kan det kanske vara Mårten Engelbrechtssons far? Han ska finnas i Börje C:2 1662 - 1712, men jag hittar honom tyvärr inte i dödboken.
 
Malin Böös och Peder Boos Blom fick sonen Anders i Börje 1688 (C:2 1662 - 1712 sid. 27) och 1690 föddes dottern Margareta där. (C:2 1662 - 1712 sid. 28)
Sonen Anders Blom f. 1688 gifte sig med Anna Ersdotter och de fick bland andra dottern Anna (Annika) i Almunge 1720. Anna gifte sig sedan med torparen Christer Carlsson f. 1719 i Vittensten, som blev torpare i Sjöudden, Almunge.  
 
Tack snälla Berit för dina upplysningar. Nu ska det säkert gå att reda upp upp de här släktgrenarna  
 
Vänliga hälsningar
 
Helena