NULL Skriv ut sidan - Byttner

Anbytarforum

Titel: Byttner
Skrivet av: Anne Lene Hagen skrivet 2007-02-06, 13:03
Hei igjen.
Kanskje det hadde vært enklere å kunne fått anledning til å kopiere slektskrøniken, og ikke det lange slektstree ?

Når vi først er inne på Byttner, så har jeg et par spørsmåligjen om noen vet.

Brødrene Karl f 12/10-1861 og Nils Fredrik f 11/12-1869, var sønner av Gustaf Samuel Byttner og Kajsa Andersdotter, i Slemtegen, Silbodal. Det var også flere søsken, de kjenner jeg til. Disse to brødrene utvandret til Amerika, som det står i utfl. attesten for at søskenflokken var for stor, til at foreldrene kunne fø dem alle. De måtte ut og skaffe seg jobb. Som så mange andre reiste de til Amerika. Jeg kjenner til en del rundt det.

Karl skal ha giftet seg i Amerika og fått flere barn der. Nils Fredriks tid i Amerika kjenner jeg ikke noe til. Vet ikke om han giftet seg og fikk barn, eller om han døde tidlig, eller ble ugift.

Noen som kjenner til disse to ? Hvordan gikk det med dem i Amerika. ? En del kjnner jeg som sagt til her, og det er i hovedsak deres tid etter ankomst til Amerika jeg lurer på. Men, selvfølgelig også alt annet.

En annen ting, er at jeg er alltid på jakt etter gamle (og nye) bilder av slekten. Noen som har noen bilder, som det er mulig å få kopiere ? Selv har jeg også noen få bilder om det er noen som er interesserte.

Hilsen Anne Lene