NULL Skriv ut sidan - Byttner

Anbytarforum

Titel: Byttner
Skrivet av: Anne Lene Hagen skrivet 2004-02-27, 11:03
Hei i gjen. Jeg tar litt til. Først når jeg skrev Moss, så er det midt i mellom oslo og svenskegrensen svinesund.

Litt fra familysearc: Barn av Johan Pyttner og Johanna Nordstett:
- Joh. Ture Pyttner f og døpt 1 april 1768, Huggenäs.
- Sophia Ulrika Byttner, f 29 april 1778, døpt 1 mai, Huggenäs.
- Lovise Ulrika Byttner, f og døpt 30 aug 1789 Huggenäs. Gift 31 juli 1748 Långserud med Gustaf Jansson.

Barn av Carl Gustaf Byttner og Maria Jonsdotter:
- Maria Byttner f 26 mai 1818 Långserud, gift 31 okt 1841 med Olof Nilsson Boberg.
- Carl Johan Byttner f 21 des 1820 Långserud, gift 29 des 1845 Svanskog med Maria Johannesdotter.
- Carolina Christina Byttner, f 1 mai 1823 og døpt 4 mai Långserud.
**********************************************
Så litt mer fra meg selv:
Gustaf Samuel Byttner og Kajsa Andersdotter:
De bodde i alle år på plassen slemtegen 10 i Silbodal, der det fortsatt er etterkommere på plassen, nemlig et av deres oldebarn. Gustaf Samuel var en blid og humoristisk mann, full av humør. Han var møbelsnekker og var visstnok veldig flink. Han snekret alt mulig, også sin egen likkiste. Han ligger begravet på kirkegården til Silbodal kirke i årjäng, men ingen vet akkurat hvor han er gravlagt. Denne kirken var han også med på oppbyggingen av denne kirken.

Gustaf og Kajsas datter MARIA KRISTINA, bodde også i slemtegen, rett over vegen. Hun og hennes mann Jonas Niklas hadde mange barn, i alt 10 stk:
- Gertrud, hun døde tidlig.
- Rudolf
- Nelly
- Emma
- Niklas, han har i alle fall en sønn som heter Nils.
- Leontina 1893-1986
- Wilhelmina, gift med Daniel Nilson. De hadde barna David, sigurd og ester som døde tidlig.
- Sigurd
- Anna
- Nils

Jeg har et bilde av 3 av disse barna, nemlig gertrud, emma og Nelly. Huset denne familien bodde i ligger fortsatt der, men er desverre svært forfallent.

Jeg har et bilde som er tatt rundt 1900 av Gustaf Samuel med alle sine barn og barnebarn. De som ikke er med på bildet er hans kone som da var død, og 2 av sønnene Karl og Nils Fredrik, som da hadde reist til Amerika., men ellers er alle med.
****************************************

Det som jeg har skrevet av fra familysearch kan jeg ikke innestå for riktigheten av, det er bare avskrift derfra.

Et spørsmål til dere. Kanskje dere har noe info om slekten som jeg ikke har, og som dere kanskje kan dele med meg ?

Hilsen Anne Lene