NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 25 december, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 25 december, 2009
Skrivet av: Marianne Ling skrivet 2009-07-15, 23:50
Hej och tack så oerhört mycket!
Det är fantastiskt vad ni kunnat få fram! Tack Helene för att du kunnat finna min morfar i Stockholm, det trodde jag skulle vara väldigt svårt. Kanske är det värre med mormor Emma Andersson? Och likaså min mamma Irma Linnea, som väl hette Andersson, eftersom de ej var gifta då. De gifte sig senare, men först efter att morfar Victor gjort precis som sin far, försvunnit några år. Irma var född 11.6 1906 i Stockholm. När jag växte upp bodde de i Enköping, Fanna och morfar arbetade som instrumentmakare på Bacho. Har inte lyckats finna dem i Enköping.
 
Tack Monica och vad roligt att finna en som finns med i samma släkt. Men nog måste det väl kunna gå att få fram om vi härstammar från valloner! Borde det inte ligga något i det, när vi båda fått höra det under uppväxten?
 
Tack Monica för alla dina intressanta uppgifter! Det var roligt att ha fått bekräftat, det som min mamma berättade för mig - att Johan försvann från sin brud och var länge borta, men i hennes berättelse var han borta tio år!
Men hur går man nu bakåt, för att finna om det finns någon vallon, bortom fiskaren Anders Bromander, född 1730?
mvh Marianne