NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 januari, 2014

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 januari, 2014
Skrivet av: Marthina Linder skrivet 2012-03-28, 15:25
Jag är tacksam för er hjälp, men måste erkänna att jag känner mig lite förvirrad.  
Det jag vet är att mina släktingar finns på s.76(bild86) I Orrebol 1741-1746 Enar Bryngels-son som då är gift med Rangela Pers-dotter.
Om jag tolkar dig : Claes-Göran, rätt nu så är det alltså den enar (densamma som jag letar efter dvs) som är född 1720 och är son till Bryngel Nilsson och Elin (svensdotter?) på sidan 66 i husförhöret från 1736-1740 ? är jag med rätt då?
 
Anders: Kan du försöka göra det där lite mindre rörigt? Allt smälter samman så det det ända jag i princip ser är Bryngel. Edestams dombok var finner jag den. För om jag nu funnit rätt så är jag absolut intresserad av att se längre bak.  
 
Sen ang Rangela - Jag finner inte henne, eller jag hittar en Rangela i föd.bok i skållerud mellan åren 1719-1726 men den Rangela har fel föräldrar. Då de isf heter Anders Olsson och Märta Andersdotter och är född 1722-07-18 (s.8 bild 14 i f.b 1718-1799)
Vore oerhört tacksam om jag kunde få lite mer hjälp ang henne isf om nu enar är den han verkar vara.  
 
tack hur som för att ni hjälper till! Uppskattas verkligen!