NULL Skriv ut sidan - Borg

Anbytarforum

Titel: Borg
Skrivet av: Carina Monica Borg skrivet 2013-02-06, 10:02
Hej Joacim AA Lindroos som är son till min äldre syster Elisabeth! Sune Sumpen Borg spelade inte på Nalen, han hade träningslokallokal i Gamla Stan på Stampen. Sune spelade t ex med Bunta Horns jazzband. Sune är född 1931 och lillebror till Gustaf Ossian Borg född 1926-02-01. Jag är Gustafs dotter. I papprerna här som jag skickat som bilaga står inte Sune Borg med som son, så om någon har papper på det kan ni ju visa det. Det är enbart Gustaf Ossian Borg som står son här till Anna Linnea Bergström och Gustaf Eugén Borg. De är kända så i arkivet. Solveig Nilsson du vet inget av vad jag har om min far och hans släkt förutom det jag visar, jag träffade och talade mycket med min farmor när hon levde. Jag har äldre syskon som visste ännu mer om henne när de träffade henne, födda 1945, 1948, 1949. Katarina församling har bråkat med min släkt sedan farmor dog och vi vet att pengar är inblandade i både detta stämningsbara ska Joacim veta. Jag skriver en egen bok 200-300 sidor som ska vara på nätet så småningom för jag har intervjuat släkten själv, så håll ut Joacim. Pappas faster Karin Dahlström dog senast och Sune fick naturligtvis inte vara med. Maria Magdalena församling gäller och även deras konfirmationsuppgifter. Även militärboksuppgifter gäller eftersom de är ännu viktigare. Jag har varit i Maria Magdalena församling där vi hade födelseuppgifter på min farfar Gustaf Eugén Borg. Sedan har jag tryckt ut det här på rotemansarkivet. Svar till Joacim om Lizell så är det ett taget namn. Det står andra namn, inte Borg på farfars mammas sida. Hon heter som står här Amanda Augusta Borg Pettersson. Det gör att de äldre släktingarna är Pettersson och även andra namn förekommer. De utgår alla från Helena Christina Ers. Dotter, också antecknad i papprerna jag skickade.